وب سایت، امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می کند. داشتن وب سایت مانند داشتن یک مغازه، فروشگاه و یا مکانی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می باشد. 

 

هر کسب و کاری که داشته باشین قطعا تا الان به این درک رسیدید که وجود وب سایت و حضور در دنیای دیجیتال و مجازی یکی از ملزومات پیشرفت و رشد تو هر کسب و کاری به حساب میاد٬ حالا این حضور در قالب های مختلف وجود داره٬ حضور در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام٬ طراحی سایت فروشگاهی٬ تبلیغات و مارکتینگ حرفه ای مثل گوگل ادوردز و … ٬ تو این مقاله تمرکزمون روی طراحی سایت فروشگاهی گذاشتیم٬ تا ببینیم چه نکاتی رو باید رعایت کنیم تا بتونیم سایت فروشگاهیمون رو به یک شاه راه فروش تبدیل کنیم.

سرعت لود و بارگزاری بالا


کارایی و سرعت لود و بارگذاری یکی از مهمترین اصل های طراحی سایت فروشگاهی به حساب میاد. هیچکس حاضر نیست حتی چند ثانیه بیشتر منتظر بارگزاری و لود یک سایت بشه. همین باعث شده که وب سایت های فروشگاهی بزرگ از طراحی های ساده و کاربردی برای اهدافشون استفاده کنن. البته که سرعت لود و بارگزاری بالا به همین نکته خلاصه نمیشه٬ و استفاده صحیح از تکنولوژی های موجود وب برای ساخت وب سایت با درنظر گرفتن اهداف هم نقش اساسی توی این مرحله ایفا میکنه.

 

طراحی لوگو حرفه ای و اصولی


شما باید به مشتری هاتون در بهترین و قوی ترین حالت خودتون رو معرفی کنید. این به معنی یک طراحی لوگو حرفه ای و با سایز ایده آل برای صفحات سایت با قابلیت چشم نوازی و جاگذاری مناسب در وب سایت که معمولا در بخش هدر سایت قرار میگیره. داشتن لوگو حرفه ای صرفا به معنی پیچیدگی بیش از حد یا هزینه خیلی بالا نیست٬ بلکه باید تو جلسات حضوری دید کلی خودتون نسبت به برندتون رو به طراح منتقل کنید٬ تا با همکاری بتونید یک لوگو با اصالت از برند خودتون رو بسازید.

 

لینک به صفحه های شبکه های اجتمایی


تجارت اجتماعی درحال رشد و تکامل و تبدیل به مبحث مهمی در زمینه تجارت شده. معرفی صفحات اجتماعی شما نظیر صفحه اینستاگرام٬ لینکدین و … این قابلیت رو فراهم میکنه که مشتریان شما با دنبال کردن شما در فضای مجازی و ابراز نظر در مورد محصولات شما و تعامل مستقیم تر باعث ایجاد گفتگو درمورد برند و کسب و کار شما بشن. طراحی سایت فروشگاهی برای پرموت شدن برند نیاز به حضور مستمر در شبکه های اجتماعی داره. 

 

معرفی فراموش نشه


هر برند و کسب و کاری داستانی داره. با ارائه و به اشتراک گذاشتن داستان شروع و اینکه کسب و کار شما چه اهدافی داره و چه خلعی رو میخواید با حضورتون پر کنید رابطه نزدیک تری با مشتریانتون برقرار کنید٬ این کار باعث ساختن اعتماد بین شما و مشتریانتون میشه. با دونستن اینکه شما چقدر تجربه حضور در فیلد کاریتون رو دارید و یا اگر نوپا هستید چه چیزی به شما انگیزه فعالیت میده میتونید تاثیر خوبی روی مشتریانتون بزارید.

 

اطلاعات تماس


همیشه در دسترس مشتریانتون باشید. یک ایمیل تجاری٬ شماره تماس برای پاسخگویی به تماس ها و سوالات مربوط به فروش٬ ارسال و …٬ آدرس محل فعالیت رو داخل وب سایت قرار بدید و درصورت امکان چت آنلاین رو در وب سایتتون راه اندازی کنید تا مشتریان شما به راحتی با شما در ارتباط باشن. هیچی به اندازه پاسخگو بودن مشتریانتون رو به شما وفادار نمیکنه.

 

عکس٬ هسته‌ی وب سایت شما


عکس٬ عکس٬ عکس و عکس. داشتن عکس های باکیفیت و با رزولوشن بالا و نمایانگر جزئیات محصولاتتون چیزیه که همه ی وب سایت ها به اون نیاز دارن٬ چه در زمینه خدماتی چه تو زمینه طراحی سایت فروشگاهی٬ بدون داشتن و رعایت این بخش خودتون رو آماده از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان بالغوه و بازدید کننده ها رو داشته باشید.

چرا که همه ی مردم وقتی تصمیم به خرید میگیرن اولین چیزی که تو خرید از یک مغازه جذبشون میکنه ظاهر و ویترین اون مغازه است٬ عکس های شما حکم همون ویترین رو ایفا میکنه چرا که بدون داشتن عکس های حرفه ای حتی اگر بهترین معماری برنامه نویسی هم پیاده سازی شده باشه و میلیون ها تومان هم هزینه سئو و بهینه سازی سایت کرده باشید٬ باز هم تاثیری تو فروشتون نمیذاره و بیشتر بازدید کننده هایی که به سایتتون میان رو با راحتی فراری میدید.